Podaci o poduzetniku su prvi i najjednostavniji dio poslovnog plana. Poduzetnik mora objasniti čime se bavi, koliko dugo posluje u toj djelatnosti, kakvo je njegovo iskustvo u vezi s projektom/proizvodom koji prijavljuje na natječaj i tko su mu glavni suradnici na projektu.
Poduzetnička ideja uključuje kratak opis nastanka ideje, proizvoda i potencijalnih kupaca kojima je taj proizvod namijenjen. Dobra poslovna ideja je kombinacija vaših interesa i vještina.
U trećem dijelu piše se detaljan opis proizvoda, a bitno je spomenuti i način upotrebe proizvoda. Potrebno je navesti tijek i trajanje proizvodnog procesa. Potrebno je navesti sve strojeve i alate koji će se upotrebljavati u proizvodnom ili uslužćnom procesu.
U dijelu “Struktura ulaganja i izvor financiranja” potrebno je opisati i specificirati ukupna ulaganja u proizvodnju proizvoda/pružanje usluge te objasniti koji će dio biti financiran iz vlastitih sredstava, a koji iz sredstava donacije, odnosno kredita, ako se traži financiranje od banke). Uz to je potrebno imati specifikaciju svih potrebnih ulaganja u stalna sredstva (strojeve, namještaj, aparate, računalo i sl.) i obrtna sredstva (zalihe sirovina i materijala).
Tržišna opravdanost– samo ako za proizvodom postoji potreba i potražnja (tržište), ideja znači poslovnu priliku koja se može pretvoriti u uspješan posao.
Kao što analiza tržišta pokazuje kolika je potražnja tržišta za vašim proizvodom, ekonomska opravdanost upućuje na isplativost vaše ideje i njezine provedbe. Vaš proizvod može imati potražnju na tržištu, kupce spremne da plate određenu cijenu za njega, no to ne znači da će vama proizvodnja i prodaja istog proizvoda biti financijski isplativa.
U poslovnom svijetu planiranje je od presudne važnosti. Planiranje je funkcija menadžmenta, to jest prva funkcija s kojom počinje cijeli proces menadžmenta. Planiranjem se definira kuda organizacija u budućnosti želi ići, i predviđaju se načini koji će joj pomoći da se njezini ciljevi ostvare. Izrada poslovnog plana zahtijeva vrijeme i novac , ali se to višestruko vraća, pomaže u jasnom sagledavanju poslovne prilike, pomaže u usmjeravanju i vođenju poslovnih aktivnosti, ako je potrebno može pomoći i u pronalasku izvora financiranja te pomaže u privlačenju potencijalnih partnera .
Postoje mogućnosti izrade mjesečnog, kvartalnog i polugodišnjeg plana za lakše donošenje odluke od strane menadžmenta (menadžment reporting) te kontrola realizacije i korekcije (kontroling). Poduzetnik će sa ovakim izvještavanjem u svakom trenutku imati dovoljno informacija za poslovno odlučivanje.
Društvo Fortium Inceptum d.o.o. osnovano je 2017. godine za pružanje usluga poslovnog savjetovanja. Društvo posluje pod brendom Marčinković i Partneri. Naš tim savjetnika sastoji se od niza vanjskih stručnih suradnika iz područja poslovnog savjetovanja, financija, procjene vrijednosti, bankarstva, računovodstva i revizije čime osiguravamo vrhunsku uslugu i vrhunski finalni proizvod za naše klijente.
Za sva pitanja slobodno nam se obratite na info@m-p.hr